Seminario: Communication Challenges Faced by High-Tech Companies and the Power of Storytelling
Il seminario
A parlare delle implicazioni di management derivanti dalle sfide della comunicazione sarà la Prof. Janis Forman, che, con l’occasione, riporterà anche l’esperienza del programma GAP, evidenziandone il valore per le imprese che parteciperanno nella prossima edizione.
Argomenti
-
Communication challenges faced by entrepreneurial High-Tech Companies.
Verranno esposti i risultati della ricerca condotta nel 2007 grazie al contributo di Torino Wireless, su un campione di 8 aziende piemontesi, per indagare il modo in cui le aziende hanno affrontato le sfide della comunicazione - The power of storytelling about high-tech products and services in communicating to important stakeholders (e.g., potential customers, employees, investors).
Si illustreranno i risultati delle recenti interviste condotte con esperti di aziende globali, come il direttore della comunicazione tecnica di Google, il responsabile della comunicazione di ITT e il vice presidente della corporate communication di FedEx. -
Designing a compelling story about your company: the role of value proposition and elevator pitch.
Il relatore: Janis Forman
Direttrice del Programma “Management Communications” e Docente di Management presso la Anderson School of Management alla UCLA (University of California – Los Angeles).
Janis Forman has been the Director of the Management Communication Program at UCLA Anderson School of Management since 1982. In this capacity, she teaches communication strategy and practices in the full-time and executive MBA programs and trains a staff who teach communications across the curriculum.
Professor Forman has been the communications faculty advisor for more than a dozen Executive Program “Living Cases,” extended international strategic studies for multi-national organizations such as Microsoft, Disney, Nestle, Intel, SGS-Thompson, Sun Microsystems, and Hewlett-Packard, and for start-up firms in Chile, France, Finland, Australia and the United States. The entrepreneurial program in which she teaches was ranked second in the United States in 2001.
She was named the outstanding researcher for 1995 by the International Association for Business Communication.
Leggi tutto…
Partner
Il seminario è organizzato dalla Fondazione Torino Wireless e la Camera di commercio di Torino nell’ambito del Progetto Think Up.